ابن ابی الحدید معتزلی در ضمن نقل تاریخ وسر گذشت مهاجرت حضرت زینب  بنت رسول الله صل الله علیه وآله از مکه به مدینه گوید محمد بن اسحاق گوید:

کنانه بن ربیع شتری برایش فرستاد و سوار شد وی تیر و کمانش راگرفته و روز روشن مهار شتر او را گرفته و در حالی که آن حضرت در کجاوه ای نشسته بود او را از وسط شهر حرکت داد مردان وزنان قریش از این قضیه خبر دار شدند و با یکدیگر گفتگو کردند و اظهار داشتند این درست نیست که دختر محمد صل الله علیه وآله بدین گونه از مقابل چشم ما بیرون رود و ماهیچ عکس والعملی نداشته باشیم بدین منظور او را با سرعت تعقیب نموده و در ذی طوی خود را به او رساندند نخستین کسانی که خود را به او رسانیدند هبار بن اسود و نافع بن عبدالقیس فهری بودند هبار با نیزه به کجاوه او حمله ور شد و آن حضرت که حامله بود سخت ترسید و بر اثر ترس خون دید و بعد از بازگشت کودک خود را سقط کرد بدین جهت در فتح مکه رسول خدا صل الله علیه وآله خون هبار بن اسود را مباح کرد

سپس ابن ابی الحدید گوید : من این خبر را نیز برای استادم ابوجعفر نقیب نقل کردم و او پس از شنیدن آن گفت:

در صورتی که رسول خدا خون هبار بن اسود به خاطر ترسانیدن زینب که موجب سقط جنین او شد مباح کرد بدیهی است که اگر رسول خدا زنده می بود خون کسانی را که فاطمه علیها السلام را ترسانیدند و موجب سقط جنین او شدند مباح می نمود (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج14 ص192)

 

سوالی از حقیقت طلبان

اگر مصائب زهرا سلام الله عیها وسقط جنین او دروغ است پس چرا ابو جعفر نقیب استاد ابن ابی الحدید تصریح بر این که عده ای موجب سقط جنین فاطمه علیها السلام کردند نموده است ؟؟

آیا آن افراد چه کسانی بودند که به قول این عالم سنی مستحق آن بودند که رسول خدا خون آن ها را به خاطر این جنایت مباح نماید؟؟؟

نوشته شده در تاریخ دوشنبه دوازدهم مرداد 1388    | توسط: شیعیان منتقم آل محمد    | طبقه بندی: سوالات شیعه، اسناد هجوم به خانه‌ی وحی، حب و بغض،     | نظرات()